سریال یاغی دارد آدرس غلط میدهد | غائله اسیدپاشی به خیانت جاوید به بهمن ختم میشود؟ | هیولایی که فرهاد اصلانی در چند دقیقه ساخت
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۲۹۷۹
به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با پخش قسمت دهم سریال «یاغی» ساخته محمد کارت، گلبو فیوضی منتقد سینما با طرح چند نکته درباره روند داستانی این مجموعه در صفحه شخصی اش نوشت:
۱- خط داستانی جاوید از ریل خارج شده است. دارد آدرس غلط میدهد. در موقعیتی دور خودش میچرخد که همه عاقبتش را میدانیم. همه میدانیم ته این غائله سهقسمته اسیدپاشی به خیانت جاوید به بهمن ختم نخواهد شد، پس هیجانی که سریال دوست دارد به ما تحمیل کند، کار نمیکند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اگر جاوید روی صورت طلا اسید پاشید، همینجا رسمن از کارت، دوماری و پورامیری عذرخواهی میکنیم و برای رودستشان کلاه از سر برمیداریم اما در حال حاضر، چیزی که داریم، یک ترفند نخنمای داستانی برای تعلیق غیرواقعی به طول چند اپیزود است.
۲- چیزی که این اپیزود را نجات میدهد، نه آمدن زن گذشتهی بهمن به قصد انتقام، که اشتباه محاسباتی بهمن در بازکردن پای پدرخوانده به زندگیاش است؛ کسی که حالا میتواند مثل بختک همه تلاشش برای گریز از گذشته را ببلعد. رودست این اپیزود نه در خانه زمان خردهپایی بهمن، که از زبان اکبر مجلل بیرون میآید، وقتی میفهمیم نقشهی کوچک بهمن، باعث شده نوه او از دختری که دقایقی قبل دیدهایم یک بادیگارد را به همسریاش درآورده تا خار به پاش نرود، سقط شود. این پیرنگ تازه، خونی به رگهای یاغی تزریق میکند که میشود حدس زد چه فراز و نشیبهایی برای سریال حاصل دارد.
۳-حیف که نیم بیشتر قسمت، به دیالوگهای قابل حدس و گذشته قابل حدستر و واکنشهای بیدلیل جاوید و زن سابق بهمن (با بازیهای اغراقشده و اجرای بد) میگذرد؛ وقتی حتی کسی حوصله ندارد جواب این پرسش اولیه را درون صحنه بدهد که «چرا نباید جاوید مستقیم به بهمن بگوید تا با صحنهسازی همهچیز را حل کنند؟».
بدیهیترین واکنش این است، مگر مانعی وجود داشته باشد. من که تهدید مراقب و میکروفون و نفوذی و دلیل قانعکنندهای برای ترس جاوید از زن ندیدم؛ اگر شما دیدهاید، در کامنتها بنویسید. فقط نگویید عشق جاوید به عاطی. آن «صحنهسازی» با همکاری بهمن را، برای همین نوشتم.
۴- ... و اینکه اگر متهم به هزار چیز نمیشویم، اجازه داریم بگوییم بازی فرهاد اصلانی و هیولای ترسناک و عمیقی که در چند دقیقه زیر و بمش را میسازد، چه اندازه درخشان و فراتر از کل بازیهای سریال تا این لحظهاش است؟ از هوش بالای پارسا پیروزفر هم نگذریم وقتی دست پایین بهمن را در مکالمه با او، عامدانه، پایینتر هم میگیرد، تا در هیچ ترازویی با اصلانی و بازیای که راه انداخته، وزنکشی نشود.
اصلانی در یک زمین بازی میکند و پیروزفر در زمینی حاصل، شاید بهترین سکانس سریال «یاغی» تا این لحظه، هم در کلاس بازیگری و هم در دکوپاژ و میزانسن کارگردانی، برای کمک به بازیگران در خلق این دوئل نامتوازن باشد.
۵-اپیزود نهم دوپاره است، اما پاره بد، آن پاره اصلی و پررنگتر در خط اصلی سریال است. برای همین امتیاز این قسمت هم پایینتر از میانه میایستد. و اگر نبود آن دوئت اکبر مجلل و بهمن، یاغی هم اولین «بد»ش را از آرتتاکس دشت میکرد.
منبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: کارگردانان سینمای ایران خبر مهم پارسا پیروزفر بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران نمايش خانگي
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
عاشقانه «نیلگون» با مثلث فروتن، حجار و درخشانی میآید
«نیلگون» عنوان نخستین ساخته سینمایی حسین سهیلیزاده است که آن را بعد از ساخت ۲۳ سریال تلویزیونی و سریال خانگی «مانکن» در سال ۱۳۹۸ جلوی دوربین برده است.
به گزارش فیلمنیوز، مراحل آماده سازی این فیلم با شیوع ویروس کرونا و نیمه تعطیل شدن سینماها همزمان شد و بعد از آن به دلیل ترافیکی که در اکران فیلمها ایجاد شده بود فرصت نمایش به دست نیاورده بود.
این فیلم حالا قرار است بعد از گذشت ۴ سال از صبح چهارشنبه نوزدهم اردیبشهت ماه روی پرده سینماها برود.
«نیلگون» راوی یک درام عاشقانه است که در آن بازیگرانی، چون محمدرضا فروتن، میترا حجار و سام درخشانی به ایفای نقش پرداختهاند. آنهایتا درگاهی همراه با همایون ارشادی دیگر نقشآفرینان این فیلم هستند.
حسین سهیلیزاده فیلم «نیلگون» را بلافاصله بعد از ساخت سریال «مانکن» جلوی دوربین برد و بعد از آن نیز دو سریال خانگی دیگر به نامهای «ملکه گدایان» و «عقرب عاشق» را کارگردانی کرد.
فیلم «نیلگون» به تهیهکنندگی ایرج محمدی و سرمایهگذاری ایمان نیکنام تهیه و تولید شده است.