Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@09:38:09 GMT

سریال یاغی؛ موفقیت محمد کارت در گام اول

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۲۳۰۴

سریال یاغی؛ موفقیت محمد کارت در گام اول

‍‍‍‍‍‍

فرارو- محمد کارت پس از ساخت موفق فیلم سینمایی شنای پروانه، حالا با سناریویی در همان حال و هوا، سریال یاغی را برای نمایش خانگی ساخته است. مجموعه‌ای که قسمت اول آن منتشر شد و بخش اصلی داستان را برای تماشگر روایت کرد.  

به گزارش فرارو، در همین قسمت اول علی شادمان، امیر جعفری، عباس جمشیدی فر، پارسا پیروز فر، الیکا ناصری، آبان عسکری، ناهید مسلمی، مهدی حسینی نیا، نادر شهسواری و جواد خواجوی جلوی دوربین رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما طناز طباطبایی، نیکی کریمی، فرهاد اصلانی، امیر رضا دلاوری و بخش دیگری از بازیگران را ندیدیم. بازیگرانی که در قسمت دوم احتمالا وارد قصه می‌شوند.

این سریال در ۲۰ قسمت و هر پنجشنبه ساعت ۸ صبح منتشر می‌شود. هر قسمت از یاغی نیز به اندازه یک فیلم سینمایی بلند زمان دارد و تماشاگر باید یک ساعت و ۳۵ دقیقه برای دیدن آن وقت بگذارد.

فضای سریال نیز همانطور که پیش اشاره کردیم، همچون فیلم شنای پروانه در جنوب شهر رخ می‌دهد. شخصیت اصلی داستان نیز علی شادمان است که نقش یاغی را بازی می‌کند. اما در قسمت اول به اسم جاوید مورد خطاب قرار می‌گیرد.

داستان سریال یاغی (خطر لو رفتن قصه)

سریال با نمایی از چند جوان که با لباس شهرداری مشغول بریدن و دزدیدن گاردریل ها، علائم راهنمایی رانندگی و وسایل شهری هستند، شروع می‌شود. علی شادمان مسئولیت آن‌ها را برعهده دارد. در همین حین خودروی شهرداری سر می‌رسد و جوان ها با ترس و لرز سوار خاور می‌شوند و پا به فرار می‌گذارند. اما ماشین شهرداری آن‌ها را دنبال می‌کند. گفتگویی میان جوان‌ها پشت خاور شکل می‌گیرد. یک نفرشان سابقه زندان دارد و از ترس زندان رفتن، پیشنهاد می‌کند برخی از وسایل را زیر ماشین شهرداری بریزند. همین کار را هم می‌کنند و ماشین شهرداری منحرف می‌شود.

در نمای بعدی امیر جعفری وارد داستان می‌شود. او نقش اسماعیل قوانلو که یک مالخر است را بازی می‌کند. در واقع جوان‌ها برای او کار می‌کنند. اما بعد متوجه می‌شویم که او شغل دیگری هم دارد. میدان داری کشتی خاکی و مسئولیت شرط بندی بازی. اسی روی جاوید که یک کشتی گیر جوان است، شرط بندی می‌کند تا به پول برسد. جاوید هم در این کشتی‌ها شرکت می‌کند، تا پول وکیل اش را فراهم کند. در واقع جاوید در تلاش است تا با گرفتن شناسنامه با نامزدش ابرا (الیکا ناصری) ازدواج کند.

در گیر و دار ملاقات جاوید با ابرا و وکیل، پارسا پیروز فر در نقش بهمن که یک فرد ثروتمند و بانفوذ در کشتی است وارد محله آن‌ها می‌شود. در واقع او به محله جاوید و اسی آمده است تا برای تیم کشتی اش، افراد مستعد را شناسایی کند. درست در شبی که اسی گاوبندی کرده است تا با باخت جاوید، ۲۰ میلیون تومان گیرشان بیاید. در این صحنه جاوید می‌بازد تا باقیمانده پول وکیل را فراهم کند.

ادامه قصه نیز حول محور شناسنامه گرفتن جاوید می‌چرخد. وکیل می‌گوید که اعضای خانواده پدرش برای دادن آزمایش دی ان‌ای مخالفت کرده اند، چرا که قبول ندارند او فرزند محمود گنجی است. اینجا ما می‌فهمیم که مادر جاوید صیغه پدرش بوده است، اما به علت اعتیاد پدر، خانه آن‌ها سوخته است و صیغه نامه نیز در میان وسایل خانه بوده است. پس از آن هم سندی برای اثبات نداشته اند تا برای جاوید شناسنامه بگیرند. حالا یا باید اعضای خانواده پدری اش آزمایش بدهند، یا اهالی محل در دادگاه حاضر شوند و تولد جاوید و صیغه پدر و مادر او را تایید کنند. با مخالفت خانواده پدری، جاوید تعدادی از اهالی را راضی می‌کند که در دادگاه حاضر شوند، اما با دخالت اسی (امیر جعفری) همگی پشیمان می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

قاضی هم در نهایت با جاوید اتمام حجت می‌کند که حتما باید خانواده پدری اش را برای دادن آزمایش راضی کنند. او و خواهر ناتنی اش عاطفه (آبان عسکری) سراغ عمه می‌روند که نقش اش را ناهید مسلمی بازی می‌کند. آن‌ها دم در مسجد وارد کشمکش و بحث می‌شوند. در نهایت نیز او راضی به دادن آزمایش می‌شوند تا بالاخره بزرگترین مشکل جاوید برای ازدواج، یعنی شناسنامه حل شود.

حالا بیست دقیقه به پایان قسمت اول باقی مانده و ما منتظر هستیم تا ببینیم محمد کارت چگونه می‌خواهد پرونده قسمت اول را ببندد، تا هم پایان بندی راضی کننده‌ای داشته باشد و هم ببینیده درگیر ادامه داستان شود.

جاوید در پایان وارد چالش دیگری می‌شود. خانواده ابرا با ازدواج آن‌ها مخالفت می‌کنند و ابرا متوجه می‌شود که ویزای خانواده آن‌ها چند روز است برای رفتن به آلمان آماده شده است. اما به ابرا خبر نداده اند، تا از واکنش‌های احتمالی او جلوگیری کنند. ابرا با مادرش درگیر می‌شود و تهدید می‌کند که باید اجازه ازدواج با جاوید را بدهند، در غیر این صورت جنازه اش هم به آلمان نمی‌رسد. سکانس پایانی خبر خودکشی ابرا به جاوید است. او هراسان خودش را به بیمارستان می‌رساند و با صحنه شوک دادن پزشکان به ابرا برای برگرداندن او مواجه می‌شود.

یاغی، خوش ساخت، درخشان و موفق

گر چه برای قضاوت یاغی به عنوان اولین سریال محمد کارت خیلی زود است. اما واقعیت این است که او در گام اول موفق شده است تماشاگر و منتقد را با خود همراه کند. بازی‌ها بالاتر از متوسط است و محمد کارت توانسته است نمایی واقعیت پذیر از جنوب شهر و اتفاقات آن به نمایش بگذارد. در واقع می‌توان سریال یاغی را ادامه نگاه کارت به محلات پایین شهر و روایت اتفاقات تلخ و شیرین آن تلقی کرد. او در فیلم شنای پروانه، مستند‌های بچه خور، خون مردگی، آوانتاژ و... این نگاه را دنبال می‌کند و اتفاقا موفق هم عمل کرده است.

هر چه کارت در در جا‌هایی از قصه یاغی پا را فراتر گذاشته و پذیرفتن برخی سکانس‌ها را دچار مشکل کرده است. مثلا جایی که کشتی خاکی و شرط بندی برگزار می‌شود، میدان اصلی شهر و در فضای باز است. در اطراف بازار و خانه‌های مسکونی دیده می‌شوند و ساکنان از بالکن کشتی‌ها و شرط بندی‌ها را مشاهده می‌کنند. این در حالی است که به شکل معمول پلیس در محله‌های پایین شهر حضور فیزیکی دارد.

اما ما در هیچ جا ردی از پلیس نمی‌بینیم و انگار شرط بندی و خلاف در این محله یک موضوع پذیرفته شده برای اهالی است. انگار محله جاوید جایی با قوانین متفاوت و جهانی ناشناخته است. البته در نمایی محمد کارت سعی دارد با نشان دادن فاصله محله از شهر تهران این مسئله را توجیه کند. اما واقعیت این است که کارت در این بخش خیلی موفق نبوده است.

در مورد بازی‌ها هم اسی، جاوید و خواهر ناتنی اش عاطفه درخشان هستند. به خصوص سکانسی که جاوید و عاطفه برای جلب رضایت عمه، سراغ او را می‌روند. در این جا مخاطب کاملا با این دو هم‌ذات پنداری می‌کند. بازی اسی نیز در دادگاه و قفس کشتی خاکی قابل توجه است.

در مجموع یاغی خوش ساخت و مخاطب پند است و کشش داستان اجازه نفس کشیدن را از اول تا پایان دقیقه ۹۵ به مخاطب نمی‌دهد. برای همین تماشاگر مشتاق می شود تا ادامه قصه را ببینید و از وضعیت جاوید در گرفتاری بعدی مطلع شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سریال یاغی سریال یاغی محمد کارت شرط بندی قسمت اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال فرعون به صلاح همه!

به گزارش همشهری‌آنلاین، فعلا محمد صلاح و یورگن کلوپ با هم آشتی کرده‌اند. یک یا هردوی آنها در پایان فصل از لیورپول جدا خواهند شد. کلوپ که خودش از مدت‌ها قبل اعلام کرده قصد دارد در پایان فصل، به حضور ۹‌ساله‌اش در آنفیلد پایان دهد و صلاح هم پیشنهادهایی از عربستان دریافت کرده است. حالا سؤال اینجاست که آیا جدایی فرعون مصری به سود قرمزها خواهد بود؟ جواب تا حدودی مشخص است؛ از لحاظ اقتصادی بله و از لحاظ فنی شاید نه.

صلاح در این فصل ۲۴‌گل در ۴۱بازی در تمام رقابت‌ها به ثمر رسانده است. تنها چندماه پیش، صلاح دویستمین گل خود را برای لیورپول به ثمر رساند و اکنون ۲۱۰گل و ۸۶پاس‌گل در ۳۴۶بازی در تمامی رقابت‌ها برای این باشگاه ثبت کرده؛ میانگین ۰.۶۸گل، ۰.۲۸پاس‌گل و ۰.۹۶مشارکت در گل در هر بازی. با این حال در پایان هفتمین فصل حضورش در این باشگاه احتمالا به سود هر دوطرف باشد این همکاری عالی قطع شود. او می‌تواند با دریافت مبلغی هنگفت و احتمالا ۱۰۰میلیون دلار در سال به عربستان برود و همین مبلغ سود به باشگاه انگلیسی برساند. در عربستان از او به‌عنوان یک قهرمان ورزشی و مذهبی استقبال خواهد شد. او در سرزمین وحی می‌تواند سال‌های پایانی فوتبالش را سپری کند و هواداران زیادی را به ورزشگاه بکشاند. لیورپول هم شاید دلش برای ستاره مصری تنگ نشود. مو صلاح هر کاری که لازم بود و هر جامی که توانست برای باشگاه به ارمغان آورد؛ با این‌حال در دوره‌هایی حاشیه‌هایی هم داشت. برای تمدید قرارداد و افزایش دستمزدش مدتی طولانی باشگاه را سر کار و زیر فشار گذاشت، ۲بار در برابر دوربین‌ها مقابل سرمربی ایستاد و از همه مهم‌تر اینکه در بازی‌های حیاتی نتوانست کمک‌حال تیم باشد و جام‌های بیشتری را به آنفیلد بیاورد.

او تنها در بازی‌های اخیر لیگ مقابل فولام و وستهم روی نیمکت قرار گرفت، چیزی که صلاح در طول سال‌ها به آن عادت نکرده بود. او پس از تساوی۲-۲ مقابل وستهم به خبرنگاران گفت که اگر با آنها صحبت کند جنگ رخ‌می‌دهد. او از زمان انتقال به مرسی ساید در سال۲۰۱۷ هرگز کمتر از ۴‌هزاردقیقه در یک فصل بازی نکرده. او باید ۱۴۰‌دقیقه دیگر بازی کند تا به ۳‌هزاردقیقه برای این فصل برسد. این یعنی میزان دقایق بازی‌اش در این فصل با وجود مصدومیت‌ها استاندارد بوده و دلیلی برای خروش علیه سرمربی وجود نداشته است. با این‌حال گل‌ها و مشارکت روی گل‌های او در این فصل بدترین رکوردش در دوران حضور در لیورپول بوده؛ ۷‌گل و ۹پاس‌گل. او حالا باید ۲‌گل و یک‌پاس‌گل دیگر ثبت کند تا با بدترین آمارش در فصل ۲۰-۲۰۱۹ (کرونا) برابر شود. صلاح هرگز به اندازه سایرین در دفاع فعال نبوده.

این اواخر در حضور او و داروین نونیس نرخ تبدیل شوت‌های لیورپول به گل (۶.۱‌درصد) از همه تیم‌ها غیراز ناتینگهام فارست (۵.۷‌درصد) و برایتون (۲درصد) کمتر بوده است. صلاح با اینکه در برابر تیم‌های بزرگ گل‌های زیادی زده و در این ۷‌ساله همواره در رده‌های بالای جدول گلزنان جای داشته، بیشتر ضربه‌های آخرش را شانسی روانه دروازه حریفان می‌کند.
او درماه ژوئن در تابستان همین امسال ۳۲‌ساله خواهد شد. مصدومیت‌های اخیر و غیبت‌هایش در ادوار جام ملت‌ها گاهی باشگاه را تحت فشار قرار داده. صلاح در نیمه اول فصل۲۴-۲۰۲۳، قبل از اینکه اوایل ژانویه راهی جام ملت‌های آفریقا شود، روی ۲۶‌گل در ۲۷‌بازی در تمامی رقابت‌ها نقش داشت (۱۸‌گل و ۸پاس‌گل) که ۱۳‌گل غیرپنالتی بود. پس از جام ملت‌های آفریقا و بهبودی او از مصدومیتی که در طول تورنمنت در ساحل عاج متحمل شده بود، صلاح ۱۴‌بازی انجام داده و روی ۱۰گل (۶گل و ۴پاس‌گل) تأثیر داشته شامل ۲‌گل پنالتی.

یکی از زمینه‌هایی که خروجی صلاح در حال پسرفت بوده است، دریبل زدن اوست. او در ۲ فصل اول حضورش در لیورپول، دریبل‌های زیادی به ثبت رساند؛ دریبل‌هایی که با موفقیت‌های زیادی همراه بود. او میانگین ۴.۳دریبل در ۹۰دقیقه با موفقیت ۵۶درصد در فصل ۱۸-۲۰۱۷ و میانگین ۴.۷دریبل در هر ۹۰دقیقه با ۴۷.۹درصد موفقیت در فصل ۱۹-۲۰۱۸ داشت. این میزان در ۲‌فصل آینده به کمتر از ۳‌دریبل در ۹۰دقیقه کاهش یافت و موفقیت آن از ۵۳.۲‌درصد در فصل ۲۰-۲۰۱۹ به ۳۶‌درصد در فصل ۲۱-۲۰۲۰ کاهش یافت. در فصل ۲۲-۲۰۲۱ این میانگین به ۴.۴دریبل در هر ۹۰دقیقه و سپس در فصل گذشته به ۳.۷دریبل در ۹۰دقیقه رسید. او امسال به‌طور میانگین فقط ۳.۱دریبل در ۹۰‌دقیقه داشته که میزان موفقیت ۳۱.۲‌درصدی او در این فصل کمترین میزان موفقیت او در عمرش به‌حساب می‌آید.

از زمانی که ستاره آنها در ژانویه راهی جام ملت‌ها شد، لیورپول ۱۰‌بازی بدون او در لیگ برتر انجام داده که حاصل آن ۷‌برد، ۲‌تساوی و یک باخت، به ثمر رساندن میانگین ۲.۷‌گل در هر بازی و دریافت ۱.۱‌گل و به‌طور میانگین ۲.۳امتیاز در هر بازی بوده است. در ۵دیداری که صلاح از آن زمان در ترکیب اصلی قرار گرفته، لیورپول ۲‌برد، یک تساوی و ۲شکست داشته؛ میانگین ۱.۴‌گل در هر بازی و ۱.۴‌امتیاز در هر بازی. به‌طور کلی صلاح این تازگی‌ها بیشتر هم مصدوم می‌شود. همه اینها ثابت می‌کند جدایی در تابستان به صلاح هر سه طرف (خودش، لیورپول و عربستانی‌ها) باشد.

کد خبر 849563 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تیم لیورپول ویژه ورزشی نقل و انتقال بازیکنان خارجی

دیگر خبرها

  • بازیگر «نون خ»: چند بار تا مرز خفگی رفتم
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
  • انتقال فرعون به صلاح همه!
  • رکوردشکنی عجیب و غریب سریال گناه فرشته!
  • همکاری دوباره دو بازیگر سریال خانه به دوش | عکس
  • «جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود
  • نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
  • فیلم بسیار نزدیک و باکیفیت از قسمت سر یک سنجاقک
  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد